Google Analytics, tips and tricks

Google Analytics

Tips and tricks

In Google Analytics kunt u naast behaalde doelen, meer  gebeurtenissen op uw site achterhalen. In dit artikel leest u wat de meest toepasbare gebeurtenissen zijn om te meten en wat juist niet te meten.

Als u een WordPress site heeft dan kunt u Google Analytics makkelijk toevoegen met behulp van de Yoast plugin. Op die manier kunt u precies de hoeveelheid kliks en downloads bijhouden, maar bijvoorbeeld ook verkeer van de beheerders of andere gebruikers negeren.

Veel gemaakte fouten in Google Analytics

Google Analytics laat zien dat bezoekers afhaken en ook hoe vaak bezoekers afhaken. Maar het geeft geen antwoord op de vraag waarom bezoekers op die pagina afhaken. Dat is een vraag die u uzelf moet proberen te beantwoorden. Hoe? Kruip in de huid van uw doelgroep en formuleer een antwoord. U weet natuurlijk nooit zeker of dit het juiste antwoord is. Maar dat gaat u testen en dan komt de kracht van Google Analytics ineens goed van pas!

Een andere veel gemaakte fout is de hoeveelheid meetgegevens die u kunt bekijken in Google Analytics. Veel organisaties willen zoveel mogelijk meetbaar maken. Daar worden vervolgens mooie rapportages van gemaakt. De reactie is vervolgens dat er behoefte is om nog meer meetbaar te maken. Organisaties verzuipen hierdoor in meetgegevens waar niks mee gedaan wordt.

Bezoekers activiteiten

Het is belangrijk om te blijven onthouden dat u niet naar nummers gebaseerd op pagina weergaven of het totaal aantal bezoekers. U wilt ook weten hoeveel mensen uw content daadwerkelijk nuttig vinden. Daarom is het belangrijk om onder andere entrees, bounce rate en het verlatingspercentage regelmatig in de gaten houdt. Hiermee kunt u namelijk zien wie er op uw website komt en vervolgens het percentages dat de website verlaat.

Goede inrichting monitoring

Een goede inrichting is cruciaal voor het maken van goede rapportages. Dat begint bij de structuur, daar bepaalt u wat u wel en niet wilt weten. Enkele aspecten waar u op kunt letten zijn:

-Gebruik niet alleen maar nummer maar schrijf ook een introductie of een vergelijking met de vorige meting.

-Stel een vaste periode vast voor het vast leggen van de rapportage

-Stel doelen op

-Gebruik niet te veel meetgegevens

Social Media links van AB Marketing & Meer:

F| www.facebook.com/abmarketingenmeer

T| www.twitter.com/ABMarketingMeer

Posted on januari 13, 2015 in Uncategorized

Share the Story

About the Author

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top